fredag 19 februari 2010

kollilaumaufaudauraulau

Av någon idiotisk anledning lyssnar jag på finsk radio. Jag hatar finska. Det är nog det fulaste språket jag vet. Eller, det är det definitivt! Och nej, jag orkar faktiskt inte kliva ur stolen och byta.
Nu spelar de finsk musik också. Herregud!

Idag skulle egentligen prellen kommit på besök, för att planera allt inför dopet. Men han dissade oss.

För övrigt har jag inte fått så mycket gjort idag. Förutom att tvättmaskinen bestämt sig för att hata mig och göra min dammsugning igår ogjord. Ja, ni förstår, den hoppade och studsade ända tills tvättmedlet flög i golvet och täckte större delen av tvättstugan. Tack, verkligen. Och så har jag varit ute och powerwalkat. Och om någon känner sig sugen på lite träning kan jag bara tipsa om en sak:
Du behöver:
1 st barnvagn
1 st bebis (inte nödvändigt, kan funka med något annat tungt i vagnen också)
1 st mp3/mobiltelefon med headset
1 st Darin - Viva La Vida
1 st halsduk

Så här gör du:
Klä dig ordentligt, men glöm halsduken så du fryser riktigt härligt i ansiktet. Stoppa i hörlurarna i öronen och spela musik efter smak. Gå ut genom dörren och börjar promenera. Efter att du gått i ca 20-25 min placerar du dig nedanför en lååång backe och sätter på Darin - Viva La Vida. Marschera därefter i takt till musiken uppför backen. Vila inte förrän låten tagit slut. Upprepa tills du storknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar