måndag 1 februari 2010

Chokladmums

Jag har fått sockersjukan. Nej, inte diabetes. Sockersjukan. Socker. Sjuk. Sockersjuk. JAG MÅSTE HA SOCKER! Och allra helst just det socker som finns i choklad. Alla former och smaker av choklad. Det spelar egentligen ingen roll om det är kladdkaka, chokladkaka eller praliner. Bara det är choklad! Och det gör ont i mig. Varje gång jag äter gör det ont i mig. Så nu blir det hårdträning på allvar. Ja, jag vet att jag sagt det många gånger förut. Men.. Ja, man har inte riktigt den tid man vill alltid! Men ju mer jag tränar, desto mer choklad kan jag äta. Det får vara min morot för att ta mig ut i snöoväder, istider & slask. For now... Det kommer väl en fruktad dag då jag även ska sluta med choklad. Men den dagen är inte idag.

Som ett smakprov kan jag berätta om en chokladhändelse som utspelade sig i fredags på vägen hem från Karlstad:
Jag & Syrran stannade i Munkfors på OKQ8 för att köpa kaffe. Jag gick in först, men jag kom inte ut med något kaffe. Bara en 100 g chokladkaka. Syrran gick in och köpte sitt kaffe och sen åkte vi vidare hemåt. Mellan Munkfors & Ekshärad är det ca 5 mil (?) kanske och vi körde innanför Ekshärads gränser ca 40 minuter senare. Då var min chokladkaka slut. Och jag bjöd inte på en enda bit.

Ni kanske förstår mitt problem?

1 kommentar:

  1. Vet precis hur det är detta beroende... jag älskar fikabröd men försöker att sluta och det är fan inte lätt!! Sara

    SvaraRadera