onsdag 14 oktober 2009

Stöllet runt i en halv bil

Ja, man kan nästan se den som en halv bil.
Lasses kära Peugeot, som jag så snällt fått nöja mig med idag.
Förutom att den går framåt (nåja, än så länge) så finns det nog inget som är bra med den.
Upptäckte även när jag skulle köra iväg förut att man inte kunde flytta fram stolen. Därför fick jag i princip ligga ner för att nå pedalerna ordentligt.
Något annat jag upptäckte var att varje gång man tryckte ner kopplingen och hade gaspedalen helt uppe, så skälvde det till i hela bilen. Intressant, tyckte jag. Jag är helt fascinerad över att Lasse faktiskt åker i den där varje dag till och från Malung!
Nej, jag har många gånger svurit över volvon, men at the end of the day är det den jag föredrar. Definitivt!

Idag har Carro blivit en ny hund. Hon har duschat. Av någon anledning så utvecklas hon till en speedad eldfluga när hon duschat, eller när hon av någon annan anledning blivit blöt. Hon far runt över golv, möbler och väggar likt en missil och drar sig mot allt som heter tyg. Ibland även tapeterna. Idag lyckades hon även utföra en utomordentlig 180 på köksgolvet. Jag hade ingen aning om att hon kunde lyfta alla 4 tassarna från golvet samtidigt!
Sen sov hon. Lääänge... Och vem skulle inte det, efter att ha sprungit runt i huset i ca 10 min?!

Jag har även sett klart första säsongen av Greys idag, vilket gav mig lite addict-spasmer som ledde mig hit, till pappa, för att ladda ner den andra säsongen. Dock är inte Gud riktigt med mig idag, så han har bestämt sig för att sega ner hela datorn, vilket kommer resultera i att jag blir sittande här hela dagen.

Nu hade jag tänkt ta den halva bilen och fara till macken (och hoppas för Jesu namn att det inte är mycket folk där) och därefter besöka Stöllets livsmedelsbutik för att inhandla lite råvaror till kvällens middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar