söndag 18 oktober 2009

Bad mood-day

Idag är en sån där typisk gravid-dag som man som just gravid måste genomgå emellanåt.
Man tycker att varenda människa på denna jord är jobbig och mest i vägen.
Alla gör förmodligen allt de kan för att förstöra din dag. Det är det enda de lever för!
Ingenting vill gå riktigt som det ska och att göra något som helst behövligt är en kraftansträngning större än Big Bang.


Precis så känns det.


Jag skulle t.ex. beställa bredband, tv & telefoni från Telia nu. Det funkade inte, så jag ringde kundtjänst och han förklarade hur jag skulle göra. Vi la på och nu funkar det ändå inte. Jag var en hårsmån från att börja gråta. Ärligt. Jag började nästan böla på Telia.


Dessutom behöver jag mat. Att vara gravid, sårbar och förbannad förbättras inte av att man är hungrig. Inte alls, faktiskt. Att det ser ut som ett bombnedslag hemma och att jag inte kan göra nåt åt det eftersom vi har två icke-fungerande dammsugare där gör inte heller saken bättre. För att förvärra min situation ytterligare har den enda fungerande dammsugaren gått och gömt sig någonstans i Björby, vilket gör att jag inte kan dammsuga alls.


Jag borde nog bära en varningsskylt idag. En blinkande, stor varningsskylt. Och en munkorg. Och förmodligen en tvångströja.


Stackars Lasse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar