tisdag 1 december 2009

Långtbort

Jag vet att jag varit superdålig på att höra av mig till mina vänner den senaste tiden och även på att svara när ni hört av er, och jag har väldigt dåligt samvete nu... Men det är så himla mycket just nu, jag hinner inte med någonting känns det som :s Så, förlåt förlåt förlåt. Jag ska bli bättre. Starting now!

Idag har vi i alla fall varit till BVC för vägning, och både jag & Lasse gissade på fel. 4565 g vägde stora pojken nu! Helt otroligt att en sådan förut så enkel sak kan bli ett helt äventyr. Bara att planera in allt rätt under morgonen för att passa in tiden man fått är ju ett helt mysterium hur man kan klara av. Sovande, mat & isättning av bilbarnstol var några av anledningarna till att vi anlände till Likenäs Vårdcentral ca 15 min för sent. Väl där var det bara att slita av alla de lager kläder vi satt på William innan avresa. Som tack för detta valde han att både kissa & spy på stackars Karin, som hävdade att hon var van och skratta högt åt det. Tur, tänkte jag. Efter vägning och undersökning var det bara att klä på alla dessa lager kläder än en gång för att sedan placera den lilla söta rumpan i bilbarnstolen och ge oss in i kampen mot bilbältena. Vi vann, men inte utan våld. Vi kommer förmodligen inte att åka onödigt mycket bil med William i fortsättningen. I alla fall inte förrän vi köpt en ny bilbarnstol...

3 kommentarer:

  1. hmn, det där med att höra av sig till vänner har inte jag blivigt bättre på än.. :/
    Behöver ni en bilstol så har jag en akta Graco, gråsiler/svart för 500:-
    Det är en ställning man sätter in i bilen och så knäpper man bara på/av stolen från den.. 0-9månader..

    SvaraRadera
  2. Jag tror att alla vänner precis som jag förstår till 1000 ifall några svar blir uteblivna eller liknande. Tänk inte mer på det gumman för ta en dag i taget och njut av ditt lilla mirakel :) Vi finns kvar! <3

    SvaraRadera
  3. milla: Vi har en sådan vi med nu, men saken är den att bältet är för kort för att få fast den över huvud taget fram, och ska man sätta den bak måste man ändå ta ur allting när man ska ur med den, och det krånglar jämt :p Så nu ska vi nog ha en annan, mindre stol och se om det går lättare att få fast den.. Har hört att på vissa 850 & V70 är bältena för korta för bilbarnstolarna, så det var väl typiskt...
    Louise: Tack, jag hoppas det jag med <3

    SvaraRadera