fredag 11 december 2009

Lättlurad

Jag är inte riktigt så klyftig som jag önskat.
Jag har låtit Lasse lura mig. Jag har inte trott att jag haft feber hela dagarna, för på morgnarna har jag ju haft 38 och enligt Lasse har man ingen feber då. Han hade fel...
Har i alla fall denna förmiddag bott i telefonen i jakt på olika läkare, gynekologer och barnmorskor i hela värmlands län. Hur vore det väl om de kunde utbilda sig så de slapp skicka en vidare till någon annan hela tiden?!
I alla fall, efter att ha samtalat med dessa konstaterade de att det var väldigt svårt att säga vad det var, så det slutade med att jag fick åka upp till kvalificerade Likenäs Vårdcentral för en undersökning. Några andetag och blodprov senare visste denna kompetenta läkare fortfarande inte vad min feber berodde på. "Men, vi behandlar väl för urinvägsinfektion så kan du väl höra av dig på måndag om det inte blivit bättre."
.....what?!
Så nu har jag lagt ut 130:- på pencillin som förmodligen inte kommer hjälpa...
Tack, Likenäs, för att ni alltid utför ert arbete med sådan extraordinär kompetens!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar