onsdag 2 december 2009

Långmorgon

Idag tog vi vad jag kallar en långmorgon. Det är en lång sovmorgon. Vi vaknade kl 13. Dumt...

Men jag har ändå lyckats få något nyttigt gjort idag, trots att jag ännu inte klivit ur morgonrocken: jag har dammsugit hela nedervåningen! Och det har nog aldrig varit så jobbigt faktiskt.. Konstigt, jag trodde jag borde ha superb kondis nu efter mina 14 vasalopp? Tydligen inte.
Skurandet av golven lämnar jag dock åt Lasse, snäll som jag är. Som om han inte har nog att göra ändå...
Något jag kunde konstatera under min städarperiod var att man inte kan dammsuga tyst. Det går faktiskt inte. Och även om jag lyckades tappa både dammsugare och slang med tillbehör (jag vet faktiskt inte vad den främre delen heter) precis bredvid vaggan så fortsatte William att sova som en stock. Han är väl en ängel utan dess like!

Nu anlände Lasse till Tvättstugan med picklesmorötter, vilket betyder att jag måste stjäla några och brutalt mörda dom mellan mina tänder.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar