fredag 4 december 2009

Woaaoow

Vi börjar vända tillbaka dygnet här i Värnäs. Idag gick vi faktiskt upp redan vid 9! Och ja, jag gjorde ett kors i taket.

Men därefter har det inte hänt allt för mycket i vår röda lilla stuga. Inte för min del, rättare sagt. Lasse har slitit hårt med massa fixar-saker på övervåningen, satt upp ljusslingan på balkongräcket och lite annat smått och gott. Det enda vettiga jag lyckats åstadkomma är att handla. Åh, jo förresten, jag lagade även stuvade makaroner. Jisses, jag är duktig jag.

Nu ska jag berätta något som får mig att få lite smått panik varje gång jag tänker på det. Lasse kanske måste åka iväg till Västerås och jobba på veckorna, eftersom det ser ut som det är det enda jobbet som finns för stunden. Detta betyder att jag kommer att vara ensam måndag-torsdag, ev. onsdag någon gång om jag har tur. How on earth will I survive?! Jag klarar för fasen inte ens av att få i bilbarnstolen själv... Well, jag får väl helt enkelt handla allt jag behöver under helgen och isolera mig totalt från omvärlden under de dagar han är borta. Alternativt lära mig sätta i bilbarnstolen. Men eftersom mitt tålamod för dagen är sämre än Lasses (och det är inte nådigt, mina vänner) så kommer det förmodligen gå i stöpet ganska fort.

Nu har Wille sovit i några timmar, och jag tänkte försöka lägga omkull mig innan han vaknar, men eftersom Lasse nu bestämt sig för att försöka "hamra tyst" så har jag en känsla av att jag nog inte kommer hinna det.. Speciellt inte om jag har planerat att stanna här länge till.

Därför är det nog dags för mig att runda av och fylla i med fler inlägg antingen senare eller imorgon. Imorgon, ja. Då kommer Lasses syster m. man och även två kompisar till oss från Sälen. Full rulle hela dagen, och jag & Wille kommer med andra ord vara helt slut imorgon kväll.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar