fredag 22 januari 2010

nappflasksmums

Nu har William lärt sig äta ur nappflaska, så idag fick Lasse mata honom för första gången :)
Och för tillfället sitter han som palaryserad framför tvn. Världens bästa barnvakt, verkligen!
Vi har även varit i Likenäs idag, Williams första läkarbesök. Han blev undersökt, mätt och vägd. Han var nu 63.5 cm lång och vägde 6080 g.
Sen fyller han ju även 2 månader idag! :) Det ska firas med bad i badkaret med pappa, och massa mys framför tvn därefter.

Jag har något av en bekännelse. Jag har blivit beroende av chokladflarn. Ja, de är livsfarliga. Det är värre än alla droger på denna jord. Har man smakat en gång får man aldrig nog!
Och dum som jag är så köpte jag en hel låda full av chokladflarn i Torsby i onsdags :S Jag nallar i skafferiet så fort jag får chansen.. Farligt farligt!

Och så har jag ju även utlovat ett tips.
Ja, men då får det nog bli att investera i en nappflaska och spara lite urpumpad mjölk i frysen, ifall det någon gång skulle knipa. Det är även en superskön känsla att det faktiskt inte går rakt åt pipsvängen om man någon gång inte är hemma och den lilla/lille blir galen av hunger! Nu kan jag äntligen börja ta långa promenader på dagen utan att behöva känna att jag måste skynda mig hem ifall William skulle bli hungrig igen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar