söndag 10 januari 2010

Holy crap!

Jag befinner mig nog i Sveriges enda hus som fortfarande kör stenhårt på modem.
Ja, ni vet det där man använde för att surfa innan bredbandet uppfanns!
Nej, jag skojar inte! Det är helt sant!
Det betyder alltså att jag förmodligen även befinner mig framför Sveriges segaste dator just nu.
Men det hindrar mig inte från att uppdatera er om min händelserika vardag!

Idag kom jag faktiskt upp i någorlunda normal tid. Klockan 10 studsade jag in i duschen. Okej, kanske inte studsade, riktigt så pigg var jag inte...
När jag upptäckte det underbara vädret längtade jag ut riktigt ordentligt, men ville inte utsätta stackars Wille för den ohyggliga kylan som väntade utanför dörren, så jag väntade tills han somnade igen innan jag smög ut på en otroligt skön och efterlängtad promenad. Hade jag inte varit så snål med kläder på underkroppen hade jag förmodligen vandrat jorden runt, men eftersom jag höll på att tappa benen fick jag motvilligt vända tillbaka hemåt. Imorgon tänkte jag försöka lära mig av mitt misstag och gå en lite längre promenad, men flera lager byxor på mig.
Kanske även en liten sväng till Svettboa*, om jag orkar?!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe innan busfröet vaknar från sin middagslur då det är dags för amning och blöjbyten om vartannat. Kanske slinker det även ner ett chokladflarn...

*= Svettboa är Stöllets enda gym, som ligger i källaren på ålderdomshemmet. Man får egentligen inte träna där utan att vara medlem i... nånting, men om någon kommer och skriker på mig ska jag genast dra fram magen och fråga dem om de fortfarande inte tycker att jag ska få fortsätta träna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar