lördag 14 november 2009

Snöslask

Idag, i det exemplariska väglaget, begav vi oss till Torsby. Resan resulterade i hårklippning, modevisning & studentmösseköp. Inte illa pissat! & Mischies danser blev jättebra :)
När vi kom hem slocknade jag ganska exakt på en gång i soffan, och vaknade efter 1.5 timma av att huset var rökfyllt. Eller nej, jag vaknade av att jag var kissnödig, och upptäckte då att det var rökfyllt. Tanken slog mig under någon hundradels sekund att huset förmodligen skulle hinna brinna ner innan jag vaknat om det skulle hända någon gång. Förklaringen till all denna rök var, som vanligt, skitvedspisen i köket. Ni förstår, när man inte eldat i den på en dag så känner den sig ensam och övergiven vilket resulterar i att den vägrar släppa upp röken i skorstenen = rökfyllt hus. Men nu har vi vädrat i någon timma så nu börjar vi kunna se varandra utan att krypa på golvet i alla fall! :)

Nu vankas ugnsgratinerad fläskkotlett som min alldeles egna nakna kock lagar åt mig, mums!

Och nej, ingen liten bebis än. Men ett stort grattis till Maria & Johan som fått en liten pojke till! :) Jag kommer, jag kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar