torsdag 19 november 2009

Överburet fetto

Ännu en dag av väntan.
Suck. Jag börjar bli grymt trött på det här.

Dessutom har jag, smart som jag är, suttit och läst om överburenhet på internet. Det skulle jag ju definitivt inte ha gjort! Skitgrejer som bara skrämmer upp en... Jag tillhör i alla fall de 5% som går över tiden med över 2 veckor. Shit, jag borde verkligen känna mig speciell! Men det gör jag inte... I alla fall inte på ett bra sätt.
Sen läste jag även att ju längre man går över tiden, desto större är chansen att barnet dör i livmodern (!!!). Dessutom väger vart fjärde överburet barn över 4.5 kg. Ja, 4.5 kg!!! whaat?! :S
Så nu har jag bestämt mig för att om de vill skicka hem mig imorgon med så tänker jag vägra. De får helt enkelt sätta igång mig i vilket fall, jag tänker inte gå en dag till efter imorgon, inte en chans. Sådetså.
Jag tror Lasses största rädsla är att det ska bli kejsarsnitt. Så det hoppas jag vi slipper. :)

1 kommentar: