lördag 21 november 2009

Äntligen!

Igår, efter att vi än en gång besökt mödravården i karlstad, blev vi hemskickade.
Men eftersom jag kände att jag inte orkade fara fram o tillbaka mellan stöllet o karlstad bestämde vi oss för att stanna kvar och sova i Mona & Runes hus.
Så imorse vid 7-tiden vaknade jag av att jag hade värkar. Försökte somna om, men de kom så tätt att jag bestämde mig för att kliva in i duschen istället. Inte heller det hjälpte. Tog två alvedon men fick ingen hjälp av dem heller.
Bestämde mig efter mycket funderande på att väcka Lasse. Tänkte att om jag låtit bli hade han förmodligen haft ihjäl mig när han vaknade :p
Första timmen var det 4-5 minuter mellan värkarna, sedan lugnade det ner sig lite innan det satte igång igen med lite längre emellan men med intensivare värkar den här gången.
Nu sitter vi hemma hos syrran, ca 10 min mellan värkarna och dock inte lika intensiva. Tänkte ändå ringa in till förlossningen snart, höra vad de tycker vi ska göra.. bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite antar jag :)

så, nu håller vi tummarna för att lillen vill komma ut idag :D

3 kommentarer:

  1. hoppas lillen kommer ut idag :)

    SvaraRadera
  2. åh så roligt! :D
    Lyckospark!
    Kramar från mig och hela familjen! :D

    SvaraRadera
  3. Lycka till : D
    Och får väl säga grattis snart? :)

    SvaraRadera