måndag 16 november 2009

Rökfyllt huvud & bebismygg

Idag gick Lasse upp med tuppen, medan jag låg kvar och snoozade i några timmar till.
Men vid halv 11 vaknade jag av att det stack i näsan. Ja, huset var rökfyllt än en gång.
Jag slänger snart ut den där vedspisen! :@
För att över huvud taget kunna vandra omkring här fick vi öppna alla fönster. Vad vi inte visste var att när det nu är så varmt idag så kläcks alla myggägg, och ur dessa kommer myggbebisar. Små, enerverande, odödliga myggbebisar! Och på något sätt lyckades de hitta vartenda fönster för att bosätta sig här inne. INTE kul!
Sen missade jag även min tandläkartid idag som jag heelt glömt bort... Bra Erika, verkligen!

Igår fixade även Lasse duschen, som det varit så otroligt dåligt sprutt i tidigare att man lika gärna kunde duschat i regnet. Han bytte blandare och vattnet flödade igen! Jag passade då på att provduscha, för att verkligen övertyga mig själv om att det var sant: vi har en fungerande dusch! Det var så skönt att jag bestämde mig för att slänga i en inpackning och stå där en stund, bara för att njuta. Det fick jag fan för. När jag står där och njuter som bäst, fortfarande med inpackning i hela håret, tar varmvattnet slut! Bara sådär, helt plötsligt, och jag befinner mig därefter under en isstråle. Jag hade inte så många fler val än att skölja ur håret i denna isstråle. Aldrig mera långdusch.

Nu ska vi strax fara till Malung för ombesiktning av bilen, kommer ju säkert gå superbt med tanke på att den inte alls läcker 3 l olja i sekunden... Låt herren vara på min sida idag!

Äh, vem försöker jag lura...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar