torsdag 16 april 2009

Ryggsmärtor

Har nu suttit i ett flertal timmar och äntligen lyckats knota ihop en arbetssökan & meritförteckning. Har fått ryggskott men annars är det lugnt.
Har i alla fall skickat in till lite jobb runt om i länet, hoppas jag får någonting nu.
Ska nog även måla hos Anders nere i Bäckhammar i sommar, så där tjänar jag väl någon slant.

Ringde även mannen med vårt drömhus idag, så nu vet de om att vi är intresserade. Inom en vecka vet vi hur det blir, och jag håller verkligen tummarna! :) Jag är nog Sveriges lyckligaste om de väljer oss...

Sen har jag även bokat tid för den nya kursen som de så fint kallar Riskutbildning, som jag skall infinna mig på den 8e maj. Förhoppningsvis har mamma även bokat tid för halkbanan så jag får det sablans körkortet någon gång. Många jobb som finns kräver körkort, och ska vi flytta till huset måste jag ha körkort för att över huvud taget ta mig därifrån. När jag är klar med körkortet återstår bara det stora problemet: att hitta en någorlunda billig dieselkombi.
Någon som vet någon sådan till salu?

Bensin går också bra om den är bensinsnål.

Känner att jag ändå uträttat en hel del idag, skulle dock haft med mig skolarbete så jag kunnat göra lite av det också... Nåja, det är en dag imorgon också.

Nu ska jag gå ner i garaget och se vad min man & Jonke smyger med där nere... ;)

2 kommentarer:

  1. Det heter inte dieselbil med kombi...Det heter en dieselkombi =D Lr kombi med diesel :P

    SvaraRadera
  2. bra att veta, jag funderade faktiskt över det i samma sekund som jag skrev det ;)

    SvaraRadera