fredag 10 april 2009

Hemlängtan hemma

Har ni någon gång känt en slags tomhetskänsla som inte går att beskriva inom er?
Ungefär som när man har hemlängtan, fast man faktiskt är hemma.
Jag hade en sådan känsla när jag vaknade i morse. Fast jag var så mycket hemma det bara gick, bredvid min pojkvän och katt i mitt barndomshem. Ändå var det någonting i min mage som sa att något fattades. Kanske hade jag drömt om hur det var när jag var liten, när min mamma och syster fortfarande bodde här. Kanske var det min dröm som framkallade den där hemlängte-känslan.

Nåja, nog om hemlängtan. Idag väntar en fullspäckad dag med massa mat. Snart ska jag väcka min pojkvän så vi ska gå upp och äta frukost med pappa. Därefter ska vi göra oss i ordning, ev ta en promenad, och därefter hjälpa pappa med påskmiddagen här idag. Syrran & hennes kille kommer också. Efter det blir det att umgås lite med syster med pojkvän, samt att leka lite med mina söta kusiner som är på besök. Ikväll ska vi äta mat hos mamma med syster + pojkvän och moster med kusiner :)

Nu har jag inte riktigt tid med det här, så jag får uppdatera senare eller imorgon. Jag har en liten en inne i magen som skriker efter frukost :)

1 kommentar: