tisdag 1 september 2009

Förbaskade UF

Eftersom min växande mage blivit något i vägen vid dansandet beslutade jag att byta kurs på individuellt val till något lite mindre krävande. Jag & Mia diskuterade fram och åter om vad jag skulle välja, och till slut kunde jag bestämma mig för litterär gestaltning. När jag väl bestämt mig blev jag faktiskt alldeles lyrisk och längtade så innerligt då det faktiskt är något jag skulle tycka vore superkul att läsa! (till skillnad från, hm, ja allt i skolan egentligen) Men med min vanliga tur och skolans nya spara-pengar-kampanj hade de självklart uteslutit den kursen helt från skolans scheman. Kul.
Efter många om och men valde jag dock Ung Företagsamhet, mest för att det var den minst puckade kursen som fanns kvar efter gallringen. Men idag när jag dök upp där satte sig läraren med mig och talade om att det nog inte var någon bra idé att jag skulle gå där. Visst förstår jag, då det inte riktigt är någon "läs-kurs" där man kan läsa 3 kapitel i en bok och göra prov på det. Hade det varit en sådan kurs hade det förmodligen blivit lättare för både mig och läraren när jag sen går hem och ska jobba därifrån. Så nu blir det att byta kurs igen. Men till vad?!

Kan inte någon snäll lärare börja en kurs i litterär gestaltning bara för mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar