måndag 31 augusti 2009

ny vecka, nya äventyr

Idag skulle klass HPHS07 inventera på Toria, med start kl. 06.00. Jag hade ställt klockan på 05, men när jag kollade på klockan sista gången innan jag somnade stod den på 04.03 och därför bestämde jag mig för att jag nog inte skulle göra så mycket nytta där kl. 6.
Jag tog mig därför en sovmorgon till kl 9 och for till skolan för att läsa lite Frankenstein. Jag konstaterade ganska snart då jag öppnat boken att det kommer bli en lååång bok att läsa, eftersom den är skriven på ett sådant gammaldags språk att jag småskrattar efter varje mening.

Därefter blev dagen ganska mycket bättre, då Lasse ringde och talade om att han äntligen fått jobb i Malung! Vilken lycka, det var en av alla stora, tunga stenar på mitt bröst just nu. För oss båda. Nu kan vi äntligen pusta ut när det gäller räkningar, lillen och allt annat runtomkring med nytt hus och nya hyror osv.

Sedan ringde barnmorskan, och nu är vi inskrivna att vara med på föräldragruppen i Likenäs med start den 10 september kl. 14.30. Jag frågade henne även om mina besvär med hjärtklappning osv, och hon trodde det kunde bero på mitt låga blodvärde, men att jag ändå skulle få komma till en doktor så de kunde ta EKG på mig. Kanske kan jag få någon hjälp vid nästa besök för mina sömnbesvär också, för annars kommer jag nog aldrig orka med skolan resterande tid jag har kvar.

Nu börjar tiden rinna ut för min bokning här på bibblan, så jag får återkomma med mer spännande att berätta någon annan dag :)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar