torsdag 13 augusti 2009

Irriterande

Jag är så trött på alla människor som hela tiden tjatar om att magen växer, hur jag mår, att det är så mysigt, hur långt jag har gått osv osv, men som samtidigt inte kan ha någon som helst förståelse för när "gravid-symptomen" uppstår. Jag får inte vara varken trött, irriterad eller ledsen. Hur dåligt jag än sovit under natten och hur många frågor som än cirkulerar i mitt huvud dagligen så har jag ingen som helst rätt att vara något annat än på topp. Jag ska inte reagera på saker, jag ska inte säga ifrån när det blir för mycket, för då är jag "sur och lyssnar inte". Jag får inte visa utåt att jag oroar mig för allt som väntar, utan förväntas ordna upp allting själv så att det blir bra i slutänden. Jag ska göra saker till höger och vänster och om jag ändrar några planer p.g.a att jag mår dåligt, är trött eller liknande så tänker jag bara på mig själv och tar ingen hänsyn till andra. Jag är självisk, helt enkelt.

När lovade jag allt detta, om jag får fråga?

Om sanningen ska fram så orkar jag ingenting längre känns det som! Inte när alla runtomkring ständigt suger musten ur mig, och absolut inte när jag inte har någon att vända mig till för att prata om det. För efter vad jag har sett finns det ingen som vill förstå.

2 kommentarer:

  1. usch gumman, lät inte alls nå roligt.. kanske e svårt för människor att förstå att när man e gravid så kan man vara som en männsklig hormon-bomb som bara väntar på att explodera... :P

    SvaraRadera
  2. håller med ia :D
    Hon vet hur jag var en stund när Nova låg i magen :D
    Men fräs på bara, folk kan gärna tro att man är lite knäpp ibland, du kommer tillbaka till värkligheten sen när hormonerna gått ur kroppen och bebisen är ute :D
    Stora kramar

    SvaraRadera