måndag 3 augusti 2009

Torsbytripp

Igår kväll åkte jag och Carro buss till Torsby. Förmodligen hennes första bussresa men tyckte det fungerade jättebra :)
Blev hämtad vid busstationen av Micka & Ellen som därefter följde med hem till moi. Väl hemma blev det pizza och en himla massa prat om allt och ingenting, som vanligt :)
Därefter slocknade jag för att 6 timmar senare kliva upp och göra mig klar för en lååång promenad till mormor med Carro. Jag oroade mig för att hon inte skulle orka, men i själva verket var det nog mer tveksamt med mig. Vid polisstationen visste jag inte om jag skulle sätta mig ner och dö eller om jag skulle fortsätta tills jag svimmade. Vem kunde väl ana att 4 km var så långt en måndagsmorgon?! Fötterna svällde, benen värkte och magen sprängde. Jo, jag tackar jag. Ingen mer långpromenad för min del!
Därefter traskade jag ner till barnmorskan för provtagningar, mätning av magen och hjärtlyssning. Lillen verkade frisk som en nötkärna och jag får inte mina provsvar förrän nästa gång jag kommer dit. Fick även ännu en ny sort järntabletter att hämta ut, vilket gjorde ett än större hål i min plånbok. Jag måste lagt ut över 600:- på tabletter jag inte ens kunnit äta... Jag kanske kunde öppna ett eget litet apotek här hemma?
Efter apoteket traskade jag till posten för att hämta ut paketet med barnkläder vi vunnit på tradera, som jag såklart inte kunde behålla i paketet längre än tills jag kom till mormor :p Allt var superfint och jag kunde nöjd och belåten lägga mig på soffan o vila en stund innan bussen hem skulle gå. Höll dock på att försova mig, och som straff för detta öste regnet över oss på vägen ner. Bara att tvätta mina vita tygskor än en gång då.. -.-'

Så nu är jag i vilket fall som helst hemma, nyss ätit Pasta Alfredo och inväntar nu min älskade prins som kommer hem om ca 1.5 timma :) Kanske skulle fördriva tiden med att slipa lite på spjälsängen som ska målas, men vet inte riktigt om jag orkar det idag.. Det lutar mer åt soffan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar