onsdag 5 augusti 2009

Man ska ha husvagn...

Ja, så tänkte jag & min kära syster när vi fantiserade om en helg i Höljes på folkrace. Efter såhär många år tänkte vi dra igång traditionen än en gång, men vi saknade en stor del i planeringen: en husvagn.
Så, som en ängel sänd från fjärran, erbjuder en mycket angelägen Peter oss en alldeles egen husvagn! Whaat?! Nåja, i vilket fall som helst tvekade såklart inte min kära syster en sekund över att tacka ja till denna förfrågan, och ikväll bär det därför av till Fensbol för att koppla på den på volvon och köra hit den för städning. Ja, eftersom Peter och Patrik haft den i Rättvik utan att städa den efteråt kommer vi förmodligen att få sanera den, men vem bryr sig väl om det? :)
Det enda som känns lite... motbjudande (?) är väl att jag ska sitta i en bil med en syster som chaufför, som aldrig någonsin kört med husvagn. Det kan nog bli.. spännande!

Idag har jag inte sovit bort hela dagen. Det är bra. Jag är bra. Därför tänker jag nu, efter att ha druckit upp min hallonyoghurtbananblåbärssmoothie, gå ut och slipa sista delen till skötbordet. Jappjappjapp, jag är duktig när jag så vill.
Men först ska jag ta min snygga moppe och förflytta mig till centrala Stöllet för kopiering av domstolspapper, för nu j*vlar ska jag ha mina pengar!

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar