söndag 2 augusti 2009

Skötbord påväg

Idag är det fullspeckat schema än en gång. Men jag klagar inte, jag har hellre något i görningen hela tiden istället för att sitta här som en zombie en hel dag!
Då vi inte vaknade förrän 12 idag blev det lite stressigt, med tanke på att jag ska åka till Torsby vid halv 8, men förhoppningsvis hinner vi med allting :)
Har i alla fall hunnit med att dammsuga här hemma, helt otroligt att en hund kan fälla så otroligt med hår på så kort tid! Hoppas den där vinterpälsen snart försvinner så man kan gå på golvet utan att se ut att ha ullsockor på sig...
Sen har jag även ritat upp mallen på skötbordet jag & Lasse håller på med. Jag säger hur han ska göra, och han sågar upp det på jobbet ;) Ganska gött faktiskt. Tror i alla fall det kommer bli superfint när det är klart, och självklart kommer jag att dela med mig av bilder när den dagen kommer. (:

Som sagt så bär det av till Torsby för mig och Carro ikväll. Eftersom jag ska vara vid barnmorskan kl. 10 imorgon har jag inget annat val än att åka ikväll. Tråkigt, jag hatar att sova ensam. -.-' Nåja, får väl nöja mig med en hårboll inatt.

Har även investerat i en babysitter för några dagar sedan. Lyckades pruta ner den så den passade min plånbok alldeles lagom, så nu står den här i förvaringsrummet i väntan på att vi äntligen ska få något eget med ett barnrum. Hoppas verkligen att den dagen kommer snart! Inte det att jag ogillar att bo hemma, man har det faktiskt ganska bra då. Men det är lite frustrerande att inte få börja göra iordning någonting, utan bara stoppa undan allt man köper i väntan på förflyttning. Skulle även vara lättare att köpa möbler etc. om man hade någonstans att göra av det, och även se vad som behövs mer.
Lasse har i alla fall sökt en massa jobb inför vintern, då han bara har nuvarande jobb i 2 veckor till. Han har även blivit erbjuden jobb i Sälen och Malung, så vi håller tummarna och hoppas att någonting dyker upp. Skulle vara en enorm lättnad om man kunde känna att den ekonomiska biten är säkrad på något sätt, även om det innebär att jag kommer att spendera veckorna ensam. :(

Nu ska jag gå ut och klippa gräset hos farmor, så pappa slipper komma hem och få sin vanliga klippa-gräs-noja. Den människan måste verkligen hata gräs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar