fredag 31 juli 2009

Avskum

Jag hoppas du tycker det varit värt det.
Du har precis kastat bort två livstider till priset av en skitsumma.
En summa som inte är värd mer än en fis i rymden för mig, men som tydligen kan kompensera två levande varelser för dig. Men nu vet jag vart du står och vad du värdesätter mest.
Det finns ingenting i denna värld nu som kan ta tillbaka dina ord och dina tankar, ingenting i världen som kan göra saker och ting ogjorda.
Det är synd, för jag hade högre tankar om dig. Jag trodde att du kunde se bortom sådana småsaker för att se det stora hela, det trodde jag att de flesta med din livserfarenhet kunde. Men tydligen spelar åldern ingen roll, man blir nog inte klokare med åren.

Jag hoppas att du en dag kommer att förstå allt du går miste om i ditt framtida liv. Men alla prioriterar vi annorlunda.

Du är död för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar