torsdag 2 juli 2009

Torsbyvecka

Den här veckan har spenderats i Torsby.
Måndag var det sista besöket hos kuratorn, eftersom hon ska sluta. Kändes lite vemodigt..
Sen kom i alla fall Mischie och drack massa saft med mig, snackade lite skit och underhöll mig i min ensamma lägenhet.
Tisdag spenderades även den med Mischie, men även Ellen & Hannah. Vi invigde poolen hos familjen Nyqvist och snackade ännu lite mera skit. Sen kom Lasse och hämtade mig där när han kom efter jobbet med Carro & Folke och då väntade bara mys hemma. Eftersom det är ungefär 30 + i lägenheten på nätterna kunde vi dock inte ligga närmare än 1,5 m från varandra. Helt outhärdligt! Men vem behöver väl AC när man har en Carro som flåsar en i ansiktet?

Onsdag blev även den hemma hos Micka, då istället med Lasse eftersom han skulle snika in sig under saxen och få en gratisklippning (jo micka, du SKA få en kebabsallad). Badade även denna dag och svalkade av mig innan vi for hem och sov järnet.

Idag har jag inte gjort mycket annat än besöket hos barnmorskan. Där kollade vi upp mitt blodvärde, som tidigare varit för lågt. Eftersom jag inte kunnat äta järntabletterna pga illamående har jag övergått till att tvinga i mig järnsaft, inhandlad på hälsokostbutiken, men tydligen hade denna inte gjort ett skit för mitt blodvärde var på exakt samma nivå som tidigare test. Skitsaft. Så nu fick jag hämta ut ännu ett nytt paket tabletter på apoteket för en hel förmögenhet.
Dessutom hade jag gått ner i vikt (?) och måste därför äta mer. Hur kan man orka äta i den här värmen?!
Nåja, lyssnade även på hjärtljuden, som lät bra sa hon, och mätte magen som nu utgjorde 24 stora cm. Nu går det fort vill jag lova :s

När jag kom hem till Stöllet åkte jag, syster & Lasse på badning i Stölletsjön. Dock var det inte särskilt svalkande då det var varmare än Mickas pool, säkert närmare 30 grader! Men det var nice, så dit bär det nog fler gånger.
Nu tänker jag sällskapa med min älskling i sängen och sova som en prinsessa ända till 8 imorgon när Carro väcker mig. skönt.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar