onsdag 15 juli 2009

Dilemma

Jag och min beslutsångest..
Jag kan inte bestämma mig för om förlossningen skall äga rum i Mora eller i Karlstad.
Vad jag har hört så är Moras eftervård mycket bättre, man får stanna kvar på själva BB där man då har hjälp 24/7. Dock finns inte de resurser där som behövs om komplikationer skulle uppstå, vilket då betyder att vi i så fall måste åka till Falun i ambulans efter förlossningen!
I Karlstad måste man flyttas till patienthotellet i princip direkt efter förlossningen, och där stannar man högst två dagar vad jag förstått. Dessutom tycker jag att jag hela tiden läser något nytt om detta sjukhus, för höga doser av medicin till barn som sedan kostat dem livet, dödsfall efter förlossning osv..
Någon som kan ge mig några råd? :)

1 kommentar:

  1. Jag tycker att Mora BB är utmärkt!
    Jag har fått all den hjälp jag har behövt, dom hade super koll på Nova eftersom hon är född 4veckor för tidigt, vi hade som du skrev hjälp 24/7 om det var något. Personalen är helt underbar.. :D

    SvaraRadera