lördag 12 september 2009

Fundering

Jag undrar om jag, omedvetet, är den lataste människan på denna jord?
Det skulle i så fall förklara varför jag får ständiga svimattacker och tappar orken så fort jag sätter igång och ska göra något. T.ex. så var jag ute imorse och slipade skötbordet en sista gång (trodde jag) innan det skulle målas, äntligen. När jag äntligen är klar kommer Lasse in och kollar. "Du har inte slipat här va?" säger han. Joo, det hade jag minsann visst! Då började jag sakta men säkert dra mig emot dörren direkt, självklart fortfarande omedvetet. *lalal* Sen inspekterar han ännu närmre och säger "Det måste spacklas här igen innan vi kan måla". Då rann all ork ut på golvet och jag skyndade mig genast in. Sen satte jag mig i sängen och letade efter järntabletterna i väskan, och i samma stund kan jag inte andas längre, utan får lägga mig ner i en något sned fosterställning för att återfå andningen och förhindra en otäck händelse.
Allt detta, för att..? För att Lasse hittade fel? För att jag är känsligast i sverige? För att jag är en fjant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar