fredag 4 september 2009

Everywhere I am, there you'll be

Det börjar bli tungt nu, riktigt tungt. Och än ska liten växa ca 1 cm i veckan i 9 veckor till :s
Jag kommer förmodligen att få köras runt i rullstol de sista veckorna. Inte för att jag skulle klaga..

Har i alla fall varit hos barnmorskan idag igen, mätte magen och lyssnade på hjärtljud och allt verkade superbra sa hon :) Även om man innerst inne vet att det förmodligen är bra så lättar det varje gång en sten från hjärtat när hon kan styrka detta. Allt man vill är ju faktiskt att barnet ska må bra och vara friskt!
Fick även låna lite böcker om t.ex. unga föräldrar. Ska bli spännande att läsa :) Och nästa vecka börjar föräldragruppen, också något jag verkligen ser fram emot!
Vi köpte även en bilbarnstol idag, så nu har vi äntligen alla de stora grejerna klara! Känns så skönt när allt börjar ordna upp sig. Nu ska vi bara bli klara med målandet i huset och golvläggningen så vi kan börja flytta in någon gång!

Har börjar känna mig lite deppig emellanåt nu faktiskt. Pratade även med barnmorskan om detta och hon sa att det var helt normalt, speciellt när man var ung och det blev så många omställningar. Men hon erbjöd mig att få prata med någon om jag ville, så hoppas få en tid så snart som möjligt hos Stina som hon tydligen hette :)

Nu sitter jag i alla fall hemma hos pappa i Björby och längtar mest efter min älskling som förhoppningsvis snart kommer hit ^^, MYS! Och imorgon blir det ev. folkrace (om regnet kan ge med sig) och på kvällen kräftkalas hos Svenne. Som jag har längtat efter kräftor!

Ciao!

1 kommentar:

  1. Oj, jag har inte sett dig med din jätte mage ännu ja . hade gärna viljat se den innan den försvinner. haru tid snart? :) puss <3

    SvaraRadera