fredag 18 september 2009

dampdampdamp

För er som inte förstår er på hur man läser av en klocka kan jag upplysa om att den är 02.55.
Så, vad i h*lvete gör jag egentligen vaken?!
Jag la mig vid 22, fast besluten om att jag skulle vara så utvilad som jag bara orkade imorgon på orienteringen. Vad får jag för det då? Jo, vid 01.30 vaknar lilla Erika och är superduperüberpigg.
Jag älsker't! Eller nej förresten, det gör jag inte alls.
Jag har nu fördrivit senaste timmen med att äta (ja, man får äta kl 2 på natten när man har en bebis i magen) och göra resterande sidor till "min första bok" som vi ska ha till lillen. Så nu är den klar. Snart. Eller inte alls snart. Men sidorna är klara!
Nu tänker jag faktiskt skita i om jag inte kan sova, för jag ska sova i alla fall. Jag ska tvinga mina ben att sluta vilja springa 13 varv runt huset. Jag ska tvinga min hjärna att koppla ifrån. Ja, nu ska jag bannemig sova om jag så ska behöva vrida runt ögonen in i pannloben på mig!

Så, godnatt. Om jag inte kan sova nu tar jag livet av mig.

Okej, förlåt. Jag är inte självmordsbenägen. Bara nästan, lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar