onsdag 24 juni 2009

ÄNTLIGEN

Ja, jag har bara ett ord på min tunga:
äntligen!

Äntligen är vi klara med det förbannade hushelvetet i fors, jag ska aldrig mera åka dit!

Äntligen visar sommaren sina framfötter så jag kan få komma ikapp alla brunisar med en någorlunda somrig rödfärg i alla fall!

Känns otroligt underbart just för stunden, om det inte vore för alla problem med pengar osv.. Vem bestämde att allt ska kosta en massa pengar? Kan man inte bara få en korg med mat 1 gång/veckan så är det frid och fröjd sen? Och vem bestämde egentligen att man måste äta?! Eller ens leva...?

Jag vill ha ett jobb. NU. Tack. Bara ett litet? Det känns nästan t.o.m som jag skulle kunna sjunka till kyrkogårdsnivå nu. Och den nivån är låg.
Jag vill ha körkort. Jag vill kunna gå till macken och köpa glass 400 ggr om dagen. Jag vill kunna spendera resterande av denna vecka i Borlänge med Johanna och Linn på Peace & Love. Jag vill kunna åka långt bort på semester i 5 veckor och bara chilla järnet.

Men vem kan det utan pengar?
Inte jag...

Neej, nu får det vara nog! Micka, Ellen, Ida, dags att sätta fart på sommaren med kubbspel och saftdrickande nu! Make my day...

Men idag tänker jag bara njuta av dagen och ta med mig Lasse och Carro på ett svalkande dopp någonstans i närheten. Jappjappjapp, det ska jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar