torsdag 21 maj 2009

nice weather-dag

Idag har varit en hård dag.
Inte just slitsam som en arbetsdag kanske, och inte hård som en sten är hård, men ändå hård.
Vid 07.10 väcker Lasse mig av någon konstig anledning och har fått för sig att klockan är übermycket och att vi sovit bort en hel dag (eftersom vi inte hade någon klocka i närheten.)
Jag kanske borde nämna att vi är nere i Bäckhammar, Kristinehamn (för de som undrar, vilket jag vet att alla gör), hos mamma och Anders för en helg fylld av jobb. I alla fall för Lasses del.
Anyway, jag försökte få min kära pojkvän att förstå att om han sovit längre än till 8 hade mamma väckt honom, vilket i sin tur betydde att jag faktiskt ville sova minst en timma till.
Han klev i alla fall opp och det visade sig att klockan var tio över sju. Och nej, jag fick inte sova mera. Icke.
mamma, Lasse & Anders gick ut för att påbörja jobbet medan jag själv spenderade närmaste timmen åt att bokstavligt talat stirra i en vägg. Vid 9 fattade jag det ödesdigra beslutet att börja träna på lite teori på datorn. Vem har sagt att man ska försöka fatta någonting när man är nyvaken?
Jag fick inte in ett jota och kände mig allmänt sysslolös vilket måste gett mig en smäll i huvudet eller något, för minuterna senare befann jag mig ute i trädgården med mamma, iklädd Anders arbetsbyxor+arbetströja, och körde runt på brädor i en skottkärra. Jag kände mig otroligt graciös.
Därefter har vi jobbat, promenerat, handlat, lagat mat, ätit, sovit och jag har läst på teorin. Testade även att göra ett teoriprov på programmet och jag klarade det. niice!
Nu sitter jag här med en kall, blöt handduk över mina axlar som mamma av någon anledning tyckte att skulle förvaras där, och jag överväger att gå ut och hjälpa till med något.
Men, med närmare eftertanke tror jag att jag intar position "fåtöljliggande" med Folke istället.
Bye for now!
P.S: magen har börjat växa lite nu, myysigt! Vill ha stoor jättebebismage NU! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar