fredag 22 maj 2009

Idag igen :O

Än en gång är jag uppe med tuppen.
Egentligen borde jag nog sova nu, har en huvudvärk som heter duga.

Igår, bara minuter efter mitt bloggande, fick jag otroliga krämpor i magen. Det började lite smått och försiktigt för att inom 5 minuter hinna bli olidlig smärta som fick mig att vrida och vända mig på golvet. Jag kunde inte riktigt bestämma mig för om jag skulle gå och hämta en kniv och skära ut det onda, eller om jag helt enkelt skulle ta livet av mig. I väntan på mitt avgörande beslut fick min kära lunch från 8 timmar tidigare komma upp igen. Tack så jävla mycket!
Jag hittade en underbar position att ligga/sitta i. Någon, som jag självklart inte kommer ihåg nu på rak arm, talade en gång om för mig att om man hade ont i magen skulle man ställa sig på alla fyra och låta magen hänga fritt. Det gjorde jag, och det blev min fortsatta position resterande tid av kvällen. Jag kunde emellanåt hinna sätta mig vid bordet och få i mig lite hemmagjord tomtegröt.
Har faktiskt inte en jävla aning om vad som hände igår, men jag vet att det 1. skrämt mig inför förlossningen och 2. gav både mig och Lasse hjärtinfarkter av rädsla för missfall...

Idag har det dock gått över och jag mår prima skinka, förutom min kära huvudvärk. Den fick jag på köpet tror jag. Vaknade imorse av att en gosig liten Folke kom och smög sig in under mitt täcke. Dock stannade han inte kvar länge, för i samma sekund som han upptäckte Cheezeballs-påsen uppe på skåpet hade han flugit upp ur sängen, klättrat upp för skåpet och in i påsen. När jag ropade på honom dök hans huvud upp och i hans mun fanns inget annat än just en cheezeball.
Jag har en konstig katt, jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar